"Que toda vida es sueño y los sueños sueños son? "

...

miércoles, 6 de enero de 2010

Tailandia. Nadal

Del 23 al 28 de Desembre
Ruta: Kanchanaburi, Bangkok, Ayuttaya, Kwai

El 22 de desembre, ens vam despedir de Laos amb molta pena. Vam creuar la frontera i l’instant el canvi de país saltava a la vista: carreteres asfaltades, una imatge del rei Poumipol a cada cantonada, 7eleven’s, parades de menjar callejero a tot arreu...
Vam arribar a Ubon Rachattani, la tercera ciutat més gran de Thailandia i plena de estudiants. Vam menjar uns pad thai que tant enyoràvem, vam passejar una mica i directes a l’estació de tren. Nit de viatge en sleeper class i ja tornàvem a estar a Bangkok.

Hi anàvem amb molta il.lusió ja que aquest dia arribaven els pares del Xavi...però per complicacions aères van arribar al cap de 2 dies!! Un viatge infernal. Primer problemes per la climatologia a Milà. Després va rebentar un motor del avió...amb lo qual Singapore Airlines va tenir que buscar-ne un altre per Europa... tot molt surrealista.

Així que tornàvem a estar a Bangkok, però nosaltres sols altre cop...i aquesta vegada a un bon hotel : )

Mentre esperàvem als papis, vam voltar per la ciutat, vam visitar el mercat flotant (on només hi ha turistes), vam fer algunes compres i vam gaudir del no Nadal convencional... tot i que els thai, com a moda occidental i sense cap valor per ells, han adaptat la tradició a certs llocs. Això els permet tenir una excusa per poder consumir encara més, ja que són uns consumistes innats.

Finalment el dia 25 van arribar com a regal de Nadal. Els vam rebre amb rams i corones de flors, molt típic tailandès. Per fi ens retrobàvem després de 5 mesos, va ser un moment intens...tot i que la cara de cansament que feien era un poema. Vam fer un sopar de nadal familiar estil thailandès i a descansar.

El dia següent vam visitar el pont sobre el riu Kwai. Un projecte ferroviari japonès que va costar moltes vides de aliats presoners de la 2a guerra mundial. La idea dels japonesos era construir un tren que travessés Thailàndia i Birmània per abastir i desplaçar les tropes japoneses amb l’objectiu últim de conquerir la India i fer-se així amb el domini de tot Àsia. Es van quedar a mig camí.

El sopar va ser espectacular, al àtic de un gratacels a la plaça Siam, centre de Bankok, amb unes vistes increïbles.

El dia 27 vam anar a visitar el Palau real i els temples més importants de Bangkok amb una calor digna del mes de desembre. Antigament hi vivia el monarca. La arquitectura és exquisita, hi han molts edificis que rodejen la pagoda principal on hi ha el Buda Esmeralda, la joia preuada de Tailandia.

El 28, la antiga capital del regne de Siam, Ayuttaya....i últim dia a Thailandia. Va ser la antepenúltima capital del regne de Siam, abans de traslladar-se a Bangkok.

Anem a tancar l’any a Cambodia.