"Que toda vida es sueño y los sueños sueños son? "

...

miércoles, 2 de septiembre de 2009

Flores

FLORES

El dia 19 d’agost agafem el vaixell des de Makassar (capital de Sulawesi) cap a la illa de Flores. Vam viatjar amb la companyia pública Indonesia, la Pelni company. Es una experiència forta. El vaixell sembla un camp de concentració flotant. Hi ha tantísima gent per tot arreu, que no es pot ni caminar per coberta. Per cap de les plantes, ni per fora ni per dintre del vaixell. Es impressionant. No havíem reservat cabina individual, però després de veure el panorama, vem pagar una mica més i vam viatjar a una cabina per nosaltres 2. Era increïble veure la gent dormint a tot arreu, milers de persones, fins i tot just a la vora del vaixell, just a sobre el mar ja. Vem menjar a la cabina, jamón de jabugo, un petit luxe veient el viatge que ens esperava. Vem sopar a una espècie de restaurant amb una parella de italians, els únics guiris de tot el vaixell juntament amb nosaltres. LA gent ens mirava com bitxos raros, pregunatnt-nos perquè no anàvem amb avió... viatjant d’aquesta forma també és una forma de conèixer la cultura del país.

Finalment a les 8 del matí vem arrivar a LubanBajo, a l’oest de la illa de Flores. >Una de les illes de més al est de Indonesia. Aquí la vegetació cambia per complet, es més àrida i seca, ja que està més pròxim a Austràlia. Labuanbajo es un poble petit de pescadors, molt indonesi. No té gran cosa, però no està mal per passar-hi un dia. El millor va ser la posta de sol al Paradise Café. ES un lloc de pas per organitzar els viatges a altres llocs de Flores o direcció el parc natural de Komodo. Vem decidir no anar a veure el volcà del Kelimutu, és un volcà amb 3 llacs un de cada color. Era massa pallissa, ja que suposava 4 dies de trajecte. Així que després de passar una nit a Labuanbajo, vem anar a una illa que es diu Kanawa. Es una illa que te la recorres en una hora caminant i només hi ha uns 10 bungalows i un petit bar. Aigua turquesa, platges desertes, molt bon snorkel, un bungalow a 3 metres del mar...un petit paradís amb les comoditats justes ja que només hi havia aigua corrent un parell de hores al dia i llum de 6pm a 10 pm. Bona vida. Aquí vem deixar correr el temps durant 3 dies amb una parella de Mallorca molt divertida. Vem veure unes postes de sol increïbles.

El dia 24 de agost vem anar al matí de nou a Labuanbajo per emprendre un “mini creuer” direcció illa de Lombok, ja que es la millor forma de arrivar-hi, sino has de creuar la illa de Sumbawa (una illa que no té cap atractiu) durant 24 hores, mes unes 10 hores de ferry. Vem anar amb un vaixell molt petit 10 guiris i la tripulació. Menjàvem al vaixell i dormíem a la coberta del vaixell en una espècie de matalàs que no era més gruixut que 2 tovalloles juntes. LA gràcia del mini creuer es que anàvem saltant del vaixell a diferents llocs per fer snorkling i parar a les illes de Komodo i Rinca per veure els dragons de Komodo. El snorkling a aquesta zona es dels millors de indonesia, hi ha molt coral viu de tots els colors i molta vida al fons marí.

Els dragons de Komodo son la risa, uns bitxos de 3 i 5 metres, que son dinosauris vius, els únics que queden a tot el món. Viuen al parc natural de komodo i rinca i en total hi ha uns 2500. Vem fer un trekking per cada illa per veure els dragons en el seu habitat. Vem aconseguir veure algun movent-se (tot un luxe ja que es passen el dia tirats fent el gos) i tot i que son perillosos vem poder veure’ls de molt aprop. Son carnívors i algun cop han atacat a persones, però ja que estàs allà t’acostes tan com pots. Sort que els rangers del parc ens protegien amb un pal per si algun ens atacava...

El mar aquesta zona de Indonesia està molt boig. Hi ha unes corrents molt fortes i unes onades de 4 i 7 metres. Així que les nits van ser divertides. Les nits que anàvem en navegació, ens despertàvem a mitja nit ja que de repent et veies de cantó a cantó de la coberta. Havies de procurar no moure’t gaire, ja que si et depistaves la manta sortia volant pel vent. Per sort el grup de gent amb la que vem anar al vaixell era de pm i vem fer moltes rises.

El dia 27 de agost a les 7 del matí després de una altra nit moguda, arrivem a Lombok, una de les illes més musulmanes de Indonesia. I més ara que estem en Ramadan.