"Que toda vida es sueño y los sueños sueños son? "

...

domingo, 6 de septiembre de 2009

Lombok

El dia 27 d’agost,arribem a LabuanLombok, el port de la zona oest de la illa de Lombok. El 90% d’aquesta illa es sasak, una ètnia de religió musulmana. No són ultraconservadors, però sí islàmics. Per tant tota la illa està bastant paralitzada ja que estem en Ramadan. Ens avisen de que no devem fumar al carrer durant el dia ni tampoc beure alcohol.

Lloguem un kijang (una espècie de 4x4) per atrevessar Lombok direcció Kuta Lombok, al sud de la illa. La illa té uns 80km de ample i uns 80 de llargada, però el transport és lent. Les carreteres no són gens bones i a cada poble hi ha un mercat que et fa estar parat una estona. Tardem unes 2 hores en anar del est fins a Kuta. Encara estem a l’agost,temporada alta, per ho que vam tenir problemes per trobar allotjament. Tots els guest house estaven plens quan vem arrivar. Aquí a Indonesia a pràcticament a cap lloc et reserven habitació ja que no saben si els invitats que tenen dormint marxaran al dia següent o no. Per tant anar a preguntar als llocs i intentar reservar pel dia següent és inútil. S’ha d’anar al matí a primera hora i esperar que algú hagi fet el check out per poder agafar l’habitació. És una mica desesperant, però a tot t’acostumes. Ens està sorprenent que el país és molt més car del que esperàvem, no és tant barato dormir, i al agost els preus es dupliquen i tripliquen ja que, excepte a Bali, tampoc hi ha molta oferta que creï més competència i varietat de preus.

La primera nit la vam passar al hotel Matahari, un luxe de hotel, no gaire car en comparació a Labuanbajo, on hi havia 7 hotels i preus triplicats del que seria normal. O pagaves o pagaves.

Kuta Lombok és un paraís surfer, hi han spots amb les millors onades d’Indonesia. Un dels llocs surfers més legendaris de tot Àsia és el Dessert Point, a unes 3 hores al oest de Kuta Lombok. Hi ha onades de fins 7 metres... too much

Kuta és super tranquil. Un poblet amb uns quants surfers, alguns warungs per menjar i platges al voltant. Ens vam llogar una moto per recórrer les platjes del voltant. Bastant espectaculars. Algunes platjes les onades trenquen uns 200 metres endins de la costa, per tant t’has de llogar un mini vaixell per què et porti fins la cresta de la onada.
El dia 28, segon dia a kuta lombok, ens vem despertar d’hora i vem aconseguir un guest house molt decent. Vem seguir explorant la zona. A Mawi i Mawan. Estan a una hora en moto. Has de fer uns petits ports de muntanya on descobreixes la part més profunda de la illa. Poblets i nens petits que et saluden a cada moment amb un “hello mister”. Hello mister, independentment si ets tio o tia. Vem sopar a un warung de la carretera un red snapper boníssim amb unes Bintangs (la cervesa indonèsia. Aquí no demanes una cervesa, demanes una Bintang).

El dia 29 vem marxar cap a Senggigi, al oest de Lombok. Vem dormir a Lina Cottages, un hotelet que ens va sortir molt bé de preu, ja que vem dormir 4 persones a la mateixa habitació. Ens vem trobar amb la Belen i el Fernando que venien del Kelimutu a Flores. Senggigi, no és molt atractiu, és massa turístic. Però volíem anar allà per preparar el trekking al Rinjani. Vem estar negociant fins que vam tancar un bon preu, i al dia següent d’excursió.